Sessió 3 (Última)


SOLUCIONARI: EL DOCTOR TERRIBILIS

Corregix les activitats (recorda que ho fem amb el bolígraf roig) i fes les que se proposen.
Tot el que has de corregir i fer està escrit amb negreta
1.      Resumix el conte amb les teus paraules. Fes-ho amb un mínim de 80 mots (paraules).
Resposta oberta
2.      Com has pogut comprovar, en esta història la seua estructura està incompleta perquè falta el desenllaç . Escriu-ne tu un (60 paraules).
Resposta oberta
3.      En el primer paràgraf apareixen diferents adjectius. Com bé ja saps els adjectius acompanyen, indicant una qualitat o característica, els noms o substantius. Escriu al costat de cada nom de la llista l’adjectiu o adjectius que els qualifiquen:
a.      Invent:macabre
b.      Intel·ligència:extraordinària
c.      Projecte: terribles
d.      Doctor Terribilis: diabòlic, intel·ligent, malvat.
4.      En el text trobaràs un xicotet fragment ressaltat en gris. En quin temps verbal està expressat?  En FUTUR Conjuga el Futur dels verbs que apareixen:
a.      Ser: seré, seràs, serà, serem, sereu, seran.
b.      Arrancar: arrancaré, arrancaràs, arrancarà, arrancarem, arrancareu, arrancaran
c.      Separar: separaré, separaràs, separarà, separarem, separareu, separaran
d.      Col·locar: col·locaré, col·locaràs, col·locarà, col·locarem, col·locareu, col·locaran.
5.      Torna a escriure el fragment ressaltat en gris canviant els temps verbals a PASSAT PERIFRÀSTRIC.
Així, doncs, el meu pla va ser: vaig arrancar la Lluna amb el meu supercrik, la vaig separar de la seua òrbita i la vaig col·locar en un punt de l’univers de la meua elecció.

6.      Quin temps verbal s’usa indistintament al Passat Perifràstic? Passat Simple Escriu els passats perifràstic de l’exercici anterior en eixe temps. Va ser: fou; vaig arrancar: arranquí, vaig separar: separí i vaig col·locar: col·loquí
7.      L’autor quan parla dels personatges no fa cap descripció d’ells. Usant verbs copulatius (SER, ESTAR, SEMBLAR I PARÉIXER), fes una descripció, amb 10 oracions curtes,  d’un dels dos personatges.
Resposta oberta
8.      Imagina que eres tu el doctor, quina maldat hagueres inventat? Conta-la amb unes 40 paraules.
Resposta oberta
9.      Ara has de crear, també amb unes 40 paraules, una bondat que el doctor havia preparat per a la Humanitat.
Resposta oberta



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sessió 1 i 2: del 8 al 12 de juny

Sessió 3: del 25 al 31 de maig