ACTIVITATS DE SEGUIMENT 3

ACTIVITATS DE SEGUIMENT 3
Aquestes activitats SÍ que les has d’enviar al teu professor:
o   Jordi Borràs: jordi.borras@iesconselleria.es
o   Amador Lerma: amador.lerma@iesconselleria.es
o   També pots lliurar-les mitjançant la plataforma AULES

Estes activitats es corresponen a les lectures 08 i 09; és important, per tant,  que prèviament les hages fetes i corregides.
Abans de començar a contestar les preguntes has de llegir la informació següent:
-          Les preguntes són sobre allò que s’ha treballat en les lectures esmentades.
-          Estes activitats les has d’enviar al teu professor abans del 8 de juny.
-          Les preguntes d’este document pots contestar-les directament ací; és a dir, pots fer-les amb l’ordinador.
-          Si no tens ordinador, ho fas en el teu quadern, ho fotografies i ho envies al correu del teu professor.
-          Pots usar este enllaç per a convertir les fotos en un sol document PDF (i que et siga més fàcil enviar deures): https://www.youtube.com/watch?v=sOP6gQN3nGY
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1.     Completa el text amb les paraules següents: barret, botiga, cruïlla, orfe, sòl, trànsit.
Martí, malgrat la calor que feia eixe dia, va eixir de casa amb un objectiu clar: comprar-se unes ulleres de sol. No tenia molt clar on fer-ho perquè la ___________ del barri en venia, però només tenia un model. Finalment va decidir que aniria al centre de la ciutat, al negoci que el seu amic Vicent havia heretat en quedar-se ___________. Mentre caminava pel carrer sota un sol de justícia, es va lamentar d’haver-se oblidat del ___________ per a protegir-se del sol. Era tanta la calor que feia que el _________ del carrer tirava fum i, fins i tot, la ___________, anomena dels 4 camins, estava deserta, sense ___________, només un cotxe…
2.    Torna a escriure el text anterior canviant els verbs a formes de PRESENT D’INDICATIU:
3.    Completa les oracions amb el nom d’un mes de l’any.
a)  El mes més curt de l’any és __________.
b) En el mes de __________ se celebren més mascletades que en tot l’any a la ciutat de València.
c)  En el mes de ____________ celebren l’onomàstica totes les persones anomenades: Carme, Anna, Joaquim, Jaume, Fermí…
d) La tardor comença el mes de ____________.
e) Jaume I entrà a Valencia el 9 d’_________ de 1238.
f)   El dia de la constitució espanyola és un dia de ____________.
g)  El primer dia de ____________ és el dia de Tots Sants.
h) L’any comença el mes de _____________.
i)   El dia del llibre és el 23 d’ _____________.
j)   El dia internacional dels treballadors i treballadores és l’1 de ____________.
k)  Les classes sempre acaben el mes de ____________.
l)   Diu un refrany valencià: «En ___________ figues i most».

4.     Busca en el text tots els diftongs i tots els hiats i escriu-los en la columna que els corresponga:
No vaig veure en cap altra  ciutat tants peons de la construcció coma València. Sembla ser que se celebrava una concentració d’aquest col·lectiu en el riu amb una paella gegant.

diftongs
hiats





5.       A quina persona gramatical i a quin temps pertanyen les formes verbals següents del verb CAURE?
a.     Caic:  primera persona del singular del present d’indicatiu.
b.     Han caigut:
c.      Vam caure:
d.     Caigué:
e.     Queies:
f.      Caiem:
6.       Conjuga el verb DENEGAR en els temps que s’indiquen (fixa’t en els canvis ortogràfics que pateix la g):
a.     Present d’indicatiu:
b.     Passat simple:
c.      Imperfet d’indicatiu:
7.       Fixa’t en el text. En quin temps estan els verbs? És correcte? Torna’l a escriure canviant els verbs a l’imperfet d’indicatiu:
Jo viure en un poble molt bonic. El seu nom ésser Serra. Allí anar tota la família junta per la muntanya. Arreplegar rovellons i altres bolets. Després mon pare fer una truita amb ells. Els xiquets córrer per la muntanya mentre els majors descansar.
8.       Separa en síl·labes totes les paraules del text anterior que tinguen més de dues síl·labes i assenyala’n la tònica.
Exemple: Mun-ta-nya
9.       Escriu totes les paraules monosíl·labes del text anterior. Per què no porten accent? Quines són les úniques paraules monosíl·labes que porten accent gràfic?

10.   Escriu una història de més de 50 paraules on apareguen les paraules carlinga i auïxar.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Sessió 1 i 2: del 8 al 12 de juny

Sessió 3 (Última)

Sessió 3: del 25 al 31 de maig